Basisspel
De speler kan bij Sweet 16 kiezen uit twee basisspellen: het bekende 1/0-spel en een spel dat in de volksmond bekend staat als “Oorlogje”. “Oorlogje” wordt gespeeld op twee rollen. De ene rol vertegenwoordigt de bank en de andere de speler. De inzet voor elk spel bedraagt één credit. Heeft de speler een hogere kaart dan de bank, dan wint hij twee punten (verdubbeling). Gewonnen punten worden bijgeschreven op de supermeter. Als de bank een hogere kaart heeft, verliest de speler zijn inzet. Bij gelijke kaarten blijft de inzet staan en wordt deze verhoogd met de inzet van het volgende spel; de inzet voor dit spel bedraagt dus twee credits. Dit blijft zo doorgaan totdat er twee verschillende kaarten zijn, en er dus een winnaar is. Wint de speler, dan krijgt hij de dubbele inzet.Clubspel
De speler kan het clubspel spelen op drie verschillende inzetten: 5, 10 of 20. Op inzet 5 speelt hij op drie rollen en vier winlijnen, op inzet 10 vier rollen en acht winlijnen en op inzet 20 vier rollen en zestien winlijnen.
Sweet 16 gebruikt in het vervolgspel tien meters en één totaalmeter. Een gewonnen prijs wordt evenredig aan de inzet over de meters verdeeld. Indien een meter de 200-puntengrens bereikt, wordt deze automatisch geïnd. Indien de totaalmeter de 1000-puntengrens overschrijdt, zullen één of meerdere meters automatisch worden geïnd.
Alle punten of meters die worden geïnd, gaan automatisch naar GEWONNEN. Deze punten kunnen naar de creditmeter worden gezet door GEWONNEN NAAR CREDITS in te drukken.